Apr 2, 2007

Ki (ne) irjon blogot

Ugy gondoltam, hogy Aprilis 1. alkalmabol jol megszivatom a blogomat :) Espedig ugy, hogy egy olyan bejegyzest fogok irni bele, aminek semmi koze Amerikahoz.
De azert nem lesz teljesen off-topic. Egy ars poetica-szeruseg lesz.

Harmadikos koromban verset irtam, amit megjelenttettek a Napsugar kisiskolas ujsagban.
Negyedikben karacsonyi verset irtam, amit a Szentesten mindenki oromere felolvastam a templomban az egesz gyulekezet elott.
Otodikben nem irtam verset. Mert raeszmeltem, hogy nem vagyok jo versiro, hogy en tulajdonkeppen nem tudok verset irni.

Kovetkeztetes: nem hianyossag az, ha valaki nem kepes valamire es ugyanakkor dicseretremelto, ha valaki kepes a keptelenseget tudatositani es elfogadni.
Hogy egy konkret peldat adjak: Skizoskillz nagyot nott a szememben, amikor a blogjat egyszeruen letorolte az internetrol. Valoszinuleg ugy dontott, hogy az idejet es energiajat mas, termekenyebb aktivitasokba fogja fektetni. Ezt tisztelem benne.

Namostmar..., lehet, kicsit arrogansnak fog tunni, de elmondom, hogy szerintem milyennek is kell lennie annak a szemelynek, aki egyaltalan nekifog egy publikus blogot irni.
Ez teljesen szubjektiv, a kritikat nagyon szivesen fogadom, de ez a szemelyes velemenyem.
Tehat, egy publikus blogironak a kovetkezo kategoriak kozul legalabb egynek meg kell felelnie:

1. Kell legyen mondanivaloja. Irodalom, humor, politika, kozelet stb. DE: senkit nem erdekel, hogy mi a kedvenc szined vagy, hogy mit csinaltal a tegnap.
2. Legyen zseni. Legyen csillagszemu, eredeti, alkosson olyat, ami eddig nem volt.
3. Tudjon irni. Ez egy masodik esely azok szamara, akik nem zsenik es nincs sok mondanivalojuk.
Legyen kepes 400 oldalt irni egy olyan banalitasrol, hogy "Aludtam. Csorgott a telefon. Felriadtam. A telefon meg mindig csorgott." Es amikor azt a 400 oldalt olvassa valaki, akkor minden egyes szo simogassa lelket.
4. Meg egy kibuvo: ha nem eredeti az illeto, akkor legalabb minosegi legyen. Ha az egesz blogja egy linkgyujtemeny, akkor legalabb olyan szintu legyen, mint a lap.hu.

Ej..., en Aprilis 1.-en fogtam neki ennek a bejegyzesnek, de atfutottam 2.-ara vele :)
Attol meg elkuldom.

5 comments:

Anonymous said...

"Interneten ha irsz blogot,
hétszer gondold meg a dolgot!"
(Lo feat. Jozsef Attila - blog mix 2007)

Jo a meglatasod, kedves baratom:)
Vegul is te igazabol alkalmas vagy a blogozasra. Kedves figyelmedbe ajanlanam szereny naplomat a nevenincs.hi5.com oldalon...

Felméri Péter said...

felismertelek ebben a bejegyzésben, nagyon ott vagy ;) respect

Lorinczi Zoltan said...

anonymus..., orulok, hogy mindketten osztjuk Jozsef Attila nezeteit :)
Kulonben ez az elso alkalom, hogy ellatogatok a magasztos hi5-ra :P

peter..., ha te respect, en is respect :)

Lorinczi Zoltan said...

Basszus, valaki jelolte a blogomat a clujblogfest-en...

ezenvagyok said...

zseniális:D