Apr 11, 2007

Pozitiv rasszizmus

Kezdem felfedezni, hogy most mar nem csak romangyulolo vagyok, hanem rasszista is :) De ez utobbit pozitivan kell ertelmezi.
Ugyanis eszrevettem, hogy kulonos modon vonzodom a sarga boru emberekhez. Ha egy ilyen szemellyel talalkozom, kellemes erzes tolt el, egy olyan joleso erzes, mint amikor egy alapotos not latok. Furkeszem a tekintetet, tanulmanyozom a mozdulatait, orulok a mosolyanak, es kellemes elmeny vele kapcsolatba lepnem.

Nagyon furcsa erzes. Elmagyarazza nekem valaki, mibol fakadhat ez?
Lehet, csak egyszeruen az egzotikumuk vonz..., lehet, a kulturajuk..., vagy a kulonleges intelligenciajuk... Nem tudom. De bizonyos ertelemben felnezek rajuk es tisztelem oket.
A sotetboruekkel is hasonlo erzes tolt el. Oket erdekesnek, szorakoztatonak tartom.

Egyedul vagyok ezekkel az erzesekkel vagy van meg valaki, aki hasonlo erzeseket fedezett fel magaban? Vagy hallott-e, olvasott-e valaki ilyesmirol?
Ha nem, akkor kenytelen leszek valami uj fobia-, filia- vagy mania-nevet kitalalni :)

13 comments:

Anonymous said...

Nemetorszagban nekem is szinte kizarolag azsiai havereim voltak (termeszetesen 0 nemet).

Anonymous said...

Engem is vonzanak az ázsiai nők:)

Anonymous said...

engem a délamerikai indián pasik.

Kaméleon said...

Nem vagy egyedül ;). Én is ugyanígy vagyok az ázsiai/afro-amerikaiakkal... Igaz itt erre nem sokat lehet látni, de amikor látok, akkor can't take my eyes off of them :D.

Szeretnék megismerni egy kedves félvér lányt (nem olyan korom fekete néger csajt, mert azokat nem csípem annyira), mint például Gabriel Union, vagy egy (távol keleti, japán, kóreai inkább) ázsiai lányt. For cultural and interrasial experience :P.

Anonymous said...

Jó-jó, szórakozunk, elröhögjük a filmeket, de, ami velem történt a minap, annak fele sem vicc, vagy három japán ment el mellettem az utcán 20 perc leforgása alatt, nekem meg a hátamon futkosott a hideg. talán alább kellene hagynom a japán horrorfilmekkel (lásd például Az átkot). :D

Lorinczi Zoltan said...

Erdekes...
A hozzaszolasok alapjan mennyire hetkoznapinak tunik ez az egesz, pedig sehol nem hallottam meg errol a kulonos vonzalomrol, ami kulonbozo boruek kozott lep fel.

Vajon hogyan vonzodnak az azsiaiak meg feketek a feher boruekhez?

tootles said...

a japánok felnéznek a fehérekre, hogy miért, nem tudom. az az érzésük, hogy felsőbbrendűek vagyunk. amúgy szerintük minden fehér amerikai és nem tud japánul, már ami az itteni benszülötteket illeti:) a feketékhez már nem annyira pozitív a hozzáállás, legtöbben inkább idegenkednek tőlük, mert nem sokkal találkoztak eddig.

ami a feketéket illeti, afrikai ismerőseim szerint a fehérekre nagyon nem néznek jó szemmel. benin-ben például minden fehért franciának néznek és ha esetleg egyedül van, jó eséllyel kifosztják vagy megverik... a fehérek még mindig az elnyomó gyarmatosítók a szemükben. a sárgákra felnéznek, mint ti:p

tootles said...

amúgy lő, nincs különleges intelligenciájuk:)

Anonymous said...

@istvan: "nincs különleges intelligenciájuk" ?? LOL

tootles said...

akarom mondani intelligencia szempontjából nem magasabbrendűek, ahogy lő gondolja.:)

Lutzi said...

En igy vagyok, ne nezzetek idiotanak, a gaboros ciganyokkal. A nagy bajuszos, kalapos bacsik, a szines ruhaju nok, ustkeszitok, ereszjavitok stb. Nem a lopo-csalo ciganyokrol van szo! Tudom, ugyanahhoz a fajhoz tartoznak, csak a nemzetiseguk mas, de valahogy olyan erdekeseknek talalom oket. egyetemista koromban, mikor kerdoivezgettem, elkerultem egy ciganyfaluba es fantasztikus volt latni es erezni vendegszeretetuket, gyerekes kivancsikodasukat, ahogy "ovtak", ahogy hozzam viszonyultak. Jartam a hazukban es kozelrol figyeltem oket. Szep volt. Azota, komolyan mondom, nagyra nezem oket.

Lorinczi Zoltan said...

istvan, a "kulonleges intelligenciat" nem arra ertettem, hogy okosabbak, hanem arra, hogy jobban kihasznaljak az agyuknak a bal feltekejet, mint mas kulturabeliek.
Azaz, a lelek intelligenciaja fejlettebb naluk.

edo said...

Csatlakozom Lutzihoz, hozzatennem, hogy nem csak en vonzodom hozzajuk, de ok is rogton megerzik ezt :)