Jan 16, 2007

Kinek az atomjai mozognak benned?

Megtortent egyszer, hogy egy kozonseges kartyapaklibol egymasutan 7 darab piros szivet huztam ki. Veletlenul, nem is ez volt a jatek celja (azert mondom, hogy veletlenul, mert nem is koncentraltam nagyon, hogy ez sikeruljon). DE ennek az esemenynek a valoszinusege 0,0000128%, azaz 1 a 10.000.000-hoz.
Kicsi? Fogjuk ra... :)

A minap elmentem sportcipot vasarolni. Saint Petersbug, Florida. Jarom az uzleteket, es egyszer csak, mit ad az Isten..., osszetalalkozok D-vel. D-vel a 2003-as Amerikai utazasom alkalmaval talalkoztam Eagle River, Wisconsin-ban.
5 masodpercig megallt az egesz vilag.

BAZD MEG!

Amikor elkezdett megint minden mozogni, ereztem, hogy egy eros borzongas szaladgal a borom alatt, a labaim erotlenek es hogy 6 masodperce nem lelegzem.
Tehat: 2003-ban kijovok Amerikaba, megismerem D-t Wisconsin-ban. Hazamegyek, es 3 ev mulva visszajovok Floridaba es ujra talalkozom vele.
Ha Amerika lakossagat vesszuk 300.000.000-nak, akkor ennek az esemenynek a valoszinusege: 0,00000000000000001%, azaz 1 a 1.000.000.000.000.000.000-hoz.

Ilyen korulmenyek kozott mar majdnem biztos vagyok benne, hogy Michelangelonak legalabb 1 atomja a testemnek resze :)

Apropo..., holnaptol nekifogok lottozni :D

10 comments:

Anonymous said...

Sőt, ha belegondolsz, akkor gondolhatod, mekkora a valószínűsége, hogy velem is találkozz, pedig én a valág másik felén vagyok.. :D

Felméri Péter said...

kivel talalkoztál?

ja igen, hogy szamolod te ezeket a valoszínűségeket? :P

Lorinczi Zoltan said...

Ja, mein schatz :)

peter: hat, ahogy soosne tanitott :D
Hiba van bennuk?

Lorinczi Zoltan said...

peter: a hajos cegnel dolgoztunk egyutt a csavoval, te nem talalkoztal vele

Lutzi said...

bennem nyuton atomjai probalnak ervenyesulni...sajnos nem megy nekik:(

Anonymous said...

A te szamitasaid csak akkor helyesek, ha ez az alak lenne az egyetlen ismerosod az egesz foldon.
Szerintem ugy kene gondolkozz, hogy mennyi az eselye, hogy a rengeteg ismerosod kozul, az egyikkel amerikaba talalkoz :). Es ezt meg noveli az a teny, hogy sportuzletbe talalkoztal vele. Velem is valoszinuleg ott talakoznal ha amerikaba lennek :)

Lorinczi Zoltan said...

:)
En sokkal egyszerubben gondolkoztam... (?)
Az ertek, amit kiszamoltam annak az esemenynek a valoszinusege, hogy "mekkora az eselye, hogy veletlenszeruen 2-szer talalkozzak ugyanazzal az amerikaival".

Termeszetesen vannak kulonbozo tenyezok, amik ilyen vagy olyan iranyba terelik ezt az erteket, de egyreszt ezek semlegesitik egymast, masreszt meg a nagysagrendet nem befolyasoljak tul nagyon.

Kulonben a szamitasokat a szemleletesseg kedveert vegeztem :)

Felméri Péter said...

Én egyszer ugyanazzal a kinaival találkoztam new york-ban, akivel az elötte levő napon ismerkedtem meg. Ha ez nem lenne eléggé sokkoló, akkor ami még jobban megrengette a világnézetemet, az a következő: mi az esélye annak, hogy fel is ismerjem? Hiszen ezek a kínaiak mintha mind testvérek lennének.

Lorinczi Zoltan said...

O is felismert? (szerintem ok ugyanolyan egyformanak latnak minket, mint mi oket)
Mert akkor annak meg kisebb az eselye :))

Anonymous said...

:D
ezek tenyek, ideje lenne hozzaszokni ;)